Slađana Petrović: “Klijentima smo uvijek dostupni“

Jesu li najjeftinije karte ujedno i najpovoljnije, koje su razlike između kupnje zrakoplovnih karata u putničkoj agenciji i na internetu te zašto se i dalje češće putuje komercijalnim umjesto low cost kompanijama razgovarali smo sa Slađanom Petrović, direktoricom putničke agencije DC Travel.

Sladjana_1

Koju uslugu pružate klijentima koji kod vas kupe zrakoplovne karte?

Klijentima nastojimo pružiti cjelovitu uslugu, od savjeta pri odabiru zrakoplovne karte do pomoći uslijed neplaniranih okolnosti tijekom putovanja. Prilikom same prodaje savjetujemo im odabir karte koja najbolje odgovara njihovim potrebama. Predlažemo im i najpovoljniju rutu, a pritom vodimo računa o zadanim vremenima polaska i dolaska na odredište.

Klijenti vam se mogu obratiti i u neplaniranim situacijama?

Svi koji redovito lete barem se jedanput susretnu s nepredviđenim situacijama. Bilo da im je kontaktni let, već otišao uslijed npr. kašnjenja zrakoplova, da su otkazani letovi, da u zrakoplovu kojim su trebali nastaviti putovanje nema mjesta itd. Ovo nisu neuobičajene situacije, a kako bi se riješile na najmanje stresan način, klijent nam se telefonom ili e-mailom može obratiti u bilo kojem trenutku. U ovakvim situacijama naši nas putnici mogu nazvati 24 sata na dan, javiti se iz druge vremenske zone i objasniti problem, a mi ćemo ga pokušati riješiti na najpovoljniji način. Primjerice, u slučaju overbookinga putniku nudimo zamjenski let koji mu najbolje odgovara te u dogovoru sa zrakoplovnom kompanijom pokušavamo iznaći najbolje rješenje.

Koje su razlike između kupnje aviokarata kod vas u odnosu na kupnje na internetu?

Najčešće kod kupnje na internetu kupci ne obraćaju pažnju na uvjete koje im donosi zrakoplovna karta, nego se fokusiraju na cijenu, što im zbog naknadnih troškova može poskupiti let. Osim toga, djelatnici putničke agencije imaju uvid u rezervaciju u svakom trenutku te mogu, npr. ako je otkaz leta unaprijed najavljen od strane aviokompanije, prije samog puta putniku odabrati novi let. Za razliku od interneta, mi putnicima pružamo servis tijekom puta, a nije ni manje bitno da možemo ponuditi i povoljnije uvjete plaćanja, poput obročnog Diners karticom. Klijentima koji aviokartu plate Diners Club Exclusive karticom osiguravamo i besplatno parkiranje na parkiralištu Međunarodne zagrebačke zračne luke Zagreb.

Prema vašem iskustvu, putuje li se više low cost ili komercijalnim kompanijama?

Većina klijenata i dalje putuje komercijalnim letovima jer low cost kompanije ne pokrivaju velik broj odredišta, čime su putnici upućeni na komercijalne letove. Oni se radije koriste i za poslovna putovanja jer pružaju veći izbor i mogućnost kombiniranja. Naravno, neki putnici biraju i kompanije ovisno o programu skupljanja milja u koji su učlanjeni, koji im onda daje i mogućnost iskorištavanja skupljenih milja za nagradne zrakoplovne karte ili prebacivanje iz ekonomske u poslovnu klasu i sl. Pored toga, velike kompanije redovito daju i posebne pogodnosti. Primjer je Lufthansa, koja svim kupcima koji kupe interkontinentalnu kartu ekonomskog razreda u DC Travelu do 31. ožujka omogućuje besplatan ulazak u sve njezine Business Loungeve u zračnim lukama.

Koju vrstu aviokarata klijenti najviše traže?

Klijenti najviše kupuju one karte koje se mogu mijenjati ili nadoplatiti. Cijena je i dalje jako važan čimbenik i o njoj se vodi računa. Međutim, tržište je prepoznalo činjenicu da jeftina karta nije i najjeftinija. Naime, karte nižeg cjenovnog razreda obično su i tzv. „restriktivne“ karte kod kojih nije moguće mijenjanje datuma putovanja ni povrat novca u slučaju da putovanje nije realizirano. Stoga najjeftinija karta nije uvijek i najpovoljnija.

Postoje li neka „in“ odredišta i leti li se češće u poslovne ili privatne svrhe?

Možemo reći da podjednako lete privatni i poslovni putnici, pri čemu poslovni putnici najčešće kupuju putem agencije baš zbog savjeta koje nudimo i činjenice da zaposlenicima možemo pomoći na putu. To prepoznaju i naši privatni korisnici koji rado i često lete, primjerice, u trenutačno najpopularnije Dubai, Istanbul, Barcelonu i Toronto te odredišta u Sjedinjenim Državama, među kojima prednjači New York. I poslovni korisnici redovito lete u Sjedinjene Države, a od ostalih odredišta prednjače Bruxelles, Beč i Riga. Treba naglasiti da se ta odredišta mijenjaju.Kod privatnih putovanja, primjerice, ovise o promotivnim ponudama koje nude zrakoplovne kompanije

Jesu li se putovanja u druge zemlje promijenila otkako je Hrvatska ušla u EU?

Promijenilo se u smislu da za odredišta unutar EU više nije potrebna putovnica, nego se može putovati uz predočenje osobne iskaznice. Za zemlje izvan EU svakako preporučujemo raniju provjeru dokumenata potrebnih za putovanje.

Što savjetujete putnicima na dugim letovima?

Prije svega, potrebno je da pripreme sve potrebne dokumente te da prilikom pakiranja vode računa o tome što smiju unijeti u zrakoplov, a što trebaju staviti u prtljagu koju predaju u zračnoj luci. S obzirom na višesatno sjedenje, preporučujemo im lagane vježbe razgibavanja za poticanje cirkulacije, i to nekoliko puta tijekom leta. Nadalje, preporučamo nošenje slojevite odjeće, koja uključuje laganu vestu ili šal, a kako je zrak u zrakoplovima često suh,potrebno je i dodatno vlažiti lice i ruke.

Koliko su naši putnici upoznati s ograničenjima unosa nekih stvari u zrakoplove, uvedenima prilikom pooštrenja sigurnosnih mjera prethodnih godina?

Putnici su uglavnom upoznati s ograničenjem unosa stvari u zrakoplove i toga se pridržavaju. Neke od tih mjera, kao što je ograničenje unosa tekućina u ručnoj prtljazi, na snazi su već dugi niz godina pa su dobro poznate. Onim putnicima koji nisu upoznati sa sigurnosnim mjerama savjetujemo da nam se jave te provjere dozvoljenu količinu prtljage na svome letu, kao i pravila koja se odnose na ručnu prtljagu.

S kojim zrakoplovnim kompanijama ostvarujete suradnju?

Surađujemo sa svim kompanijama čije se karte prodaju kroz sustave prodaje IATA-Billing & Settlement Plan Hrvatska te Central Reservation System, a daju mogućnost izdavanja karata u Hrvatskoj.

Možda će vas zanimati…

Rebooking – promjena rezervacije

Rebooking Fee – naknada koja se naplaćuja za promjenu rezervacije zrakoplovne karte

Advanced Purchuase – kupnja unaprijed tj. koliko dana se najkasnije prije početka putovanja može kupiti određena zrakoplovna karta

Minimum/Maximum Stay – koliko zrakoplovna karta dozvoljava minimalan, odnosno maksimalan boravak na putu

Stop-Over – zaustavljanje tijekom puta npr. kod putovanja u New York preko Londona, stop-over podrazumijeva ostanak u Londonu dulji od 24 sata

Flight application – točno određeni letovi na koju se određena zrakoplovna karta odnosi

No-show – nepojavljivanje putnika na letu, iako je uredno karta kupljena za taj let

Ticket Service Charge (TSC)- naknada za izdavanje zrakoplovne karte

Voucher- dokument koji se izdaje za hotelski smještaj ili putovanje, a putnik ga mora imati prilikom prijave u hotelu

Rerouting – promjena dionice putovanja, primjerice umjesto Zagreb-Frankfurt-Boston dionica se mijenja u Zagreb- München -Boston, pri čemu polazište i odredište ostaju nepromijenjeni