Očekuje se probijanje prošlogodišnjih rekorda u turizmu

Two cute smiling girls in swimwear and sunglasses holding big inflatable ball in their hands against of blue sky and sea

Nakon prošlogodišnje rekordne turističke sezone ove godine se očekuju još bolji rezultati u turizmu. Naime, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je ostvareno ukupno 8,4 milijuna dolazaka te 39,4 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 9,2 posto te 8,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U istom razdoblju najviše je noćenja ostvareno u jadranskim županijama, a najveći rast noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine ostvareno je u Splitsko-dalmatinskoj županiji (12,9 posto), Dubrovačko-neretvanskoj županiji (10,3 posto) te Istarskoj županiji (9,3 posto). Dobri rezultati mogu se pripisati dobroj suradnji javnog i privatnog sektora, no u obzir treba uzeti i povoljne vremenske prilike te nepovoljne političke i socijalne prilike u Tunisu, Egiptu i Turskoj. Stoga se ove godine očekuje probijanje prošlogodišnjih rekorda.

Stratešku važnost turizma u Hrvatskoj pokazuju i podaci Hrvatske narodne banke, prema kojima je udio turizma u ukupnom BDP-u Republike Hrvatske 2015. godine bio nešto viši od 18 posto. Također, udio zaposlenih u turističkom sektoru u odnosu na ukupan broj zaposlenih iznosio je 5,2 posto, dok World Travel and Tourism Council navodi da investicije u turistički sektor u Hrvatskoj iznose oko 10,8 posto ukupnih investicija.

Rast investicija u turizam predviđa se i za 2016. godinu. Ministarstvo turizma u 2016. godini planira oko 670 milijuna eura investicija, što predstavlja rast od 35 posto u odnosu na prošlu godinu. Samo ove godine očekuje se otvorenje četrdesetak novih hotela. Kvarner je ove godine doživio pravi investicijski „boom“. Početkom lipnja ondje je otvoren renovirani hotel Padova, investicija hotelske grupacije Imperijal vrijedna oko 8,5 milijuna eura. Također, na otoku Krku otvoren je hotel Vinotel, prvi hrvatski hotel posvećen vinu, a investicija je vrijedna oko 35 milijuna kuna. U Crikvenici je hotelska kuća Jadran uložila oko 26 milijuna kuna u podizanje kategorizacije hotela Omorika i Katarina, dok je otvoren i hotel Crikvenica u samom centru grada, investicija vrijedna oko 6 milijuna eura. U Novom Vinodolskom je pak otvorena Marina Muroskva s oko 260 vezova u moru i 200 suhih vezova, čija se vrijednost radova procjenjuje na oko 8 milijuna eura. Ipak, najviše se ulagalo u Istarskoj županiji, pri čemu vrijedi izdvojiti investiciju Adris Grupe od 300 milijuna kuna u novootvoreni obiteljski hotel Amarin te investiciju Valamar Riviere vrijednu 80 milijuna kuna u podizanje kategorizacije kampa Lanterna na četiri zvjezdice. To su ujedno i dva najveća investitora u turistički sektor u Hrvatskoj. I kontinentalni dio zemlje bio je aktivan u 2016. godini po pitanju investicija. Najviše se investiralo u toplice i kupališta, pri čemu vrijedni izdvojiti investiciju Blue Suna, koji  je uložio oko 100 milijuna kuna u Bizovačke toplice. Ovakav investicijski „boom“ posljednje dvije godine na Jadranu, ali i u kontinentalnom dijelu Hrvatske, samo potvrđuje tezu o turizmu kao jednom od najkonkurentnijih sektora u hrvatskom gospodarstvu.

Ove godine nastavile su se i akvizicijske aktivnosti hotelijera. Početkom travnja Vlada Republike Hrvatske krenula je u privatizaciju državnih poduzeća pa su se tako na popisu našle i neke hotelijerske kompanije. Jedna od najvećih akvizicija ove godine bilo je preuzimanje 50,1 postotnog udjela Imperiala od strane Valamar Riviere s AZ društvom za upravljanje obveznim mirovinskim fondovima. Valja spomenuti i preuzimanje Sunčanog Hvara od strane slovačkog Prime Tourist Resorta. Od državnih hotela može se izdvojiti i hotel Maestral, koji je i dalje na prodaju. Dodatno, prije nekoliko dana Adris Grupa potvrdila je namjeru o preuzimanju splitskog hotela Marjan, što bi bila njihova druga akvizicija po veličini nakon što su 2014. godine preuzeli hotel Hilton Imperial Dubrovnik. Crikvenički Jadran pak pokreće postupak dokapitalizacije, kojim će pokušati privući kapital investitora za realizaciju investicijskog plana teškog 300 milijuna kuna, a čijim bi završetkom 2021. godine većina Jadranovih objekata bila kategorizirana s četiri zvjezdice.