Domagoj Tomasović: “Zaposlenici su najzaslužniji za uspjeh našeg hotela”

Donosimo intervju s Domagojem Tomasovićem, članom uprave tvrtke Andro Internacional, koja je u vlasništvu Hotela Plaža u Omišu. S g. Tomasovićem razgovarali smo o tajnama uspjeha, prestižnim osvojenim nagradama, novoj ponudi hotela, odnosu s gostima, planovima za budućnost i uspješnoj suradnji s Erste bankom:

Hotel Plaža ima odlične ocjene na raznim turističkim stranicama, a dobitnik je i više nagrada TripAdvisora i HolidayChecka. Ipak, vjerujem da ste najponosniji na nagradu TUI Holly Award 2014, gdje je Hotel Plaža Omiš u 2014. godini ušao među 100 najboljih TUI  hotela u svijetu kao jedini hrvatski predstavnik. U čemu je tajna?

TUI Holly Award 2016 dobili smo drugi put. Za početak bih volio zahvaliti svim svojim zaposlenicima, koji su zasigurno jedan od najzaslužnijih faktora za ovakav uspjeh. Ne bih rekao da je posrijedi neka posebna tajna, već to da svi mi u našem hotelu volimo posao koji radimo te se trudimo da se naši gosti uvijek osjećaju ugodno i dožive nezaboravna iskustva tijekom svog boravka u Hrvatskoj. Naše ocjene na raznim turističkim stranicama pokazuju da su gosti prepoznali naš trud i rad te nam se na taj način i zahvaljuju.

S obzirom na zainteresiranost inozemnih agencija za dodatne smještajne kapacitete, prije nekoliko godina investirali ste u drugu fazu hotela Plaža. Što ste time dobili i jeste li zadovoljni rezultatima?

Hotelsko poslovanje vrlo je kompleksno i na konačni rezultat poslovanja utječu mnogi faktori. Zbog dodatnih upita i povećanog interesa za suradnjom od strane inozemnih agencija, nakon nekoliko godina poslovanja s kapacitetom od 41 dvokrevetne sobe odlučili smo se na investiciju u vidu proširenja smještajnih kapaciteta te stvaranja dodatnih hotelskih sadržaja.

Završetkom investicije hotel dobiva dodatni smještajni kapacitet i danas raspolaže s 85 dvokrevetnih soba i 6 apartmana. Nadogradnjom su također upotpunjeni dodatni hotelski sadržaji te hotel danas raspolaže s a la carte restoranom „Gusarska konoba“, izvedenom u obliku unutrašnjosti starog drvenog broda, s tri moderno opremljene kongresne dvorane, wellness i fitness centrom, gradskom kavanom i glavnim hotelskim restoranom.

Koje su posebne pogodnosti koje nudite gostima i kako oni na njih reagiraju?

Naravno da postoje standardne pogodnosti koje gosti mogu ostvariti prilikom ranog rezerviranja soba, kao što su dodatni popust na cijenu smještaja, koji ovisi o datumu rezervacije ili dolaska gosta. Također, gosti mogu iskoristiti dodatni popust ako odmah prilikom rezervacije cjelokupan iznos troškova smještaja uplate unaprijed i sl. Ovdje bih prije svega želio naglasiti da smatram kako je najveća pogodnost našim gostima to što im pristupamo kao prijatelji te ih savjetujemo o najboljim izletima, događanjima u Omišu i okolici i sl., bez da na gostima želimo dodatno zaraditi. Zadovoljstvo gosta naš je osnovni cilj te smo gostu uvijek spremni pomoći.

Nedavno ste odlučili krenuti u potpuno novu (“greenfield”) investiciju u obližnjim Dućama? Kakva je investicija posrijedi?

Tijekom 2014. godine odlučili smo se početi s pripremama za novu „greenfield“ investiciju i izgradnju novog hotela, koji se nalazi 3 km od Omiša, u Dućama. Nakon svih priprema, dobivanja građevinske dozvole te prijave projekta na natječaj MINPO-a koji je sufinanciran od strane Europske unije i Europskog fonda za regionalni razvoj, 27. 4. 2016. godine započeli smo s gradnjom novog hotela. Otvorenje novog hotela planira se tijekom travnja 2017. godine. Hotel će raspolagati s 98 dvokrevetnih soba i 5 apartmana. Sve sobe i apartmani imat će balkon i predivan pogled na more te prostrane kupaonice opremljene kadom, tuš kadom, dva umivaonika te zasebnim WC-om. Iako će po svojoj opremljenosti i kvadraturi sobe i apartmani biti standarda 5 zvjezdica, hotel ćemo ipak kategorizirati s 4 zvjezdice. Od dodatnih sadržaja novi će hotel imati podzemne garaže, dva restorana, wellness centar sa zatvorenim i otvorenim bazenom te velikom sunčanom terasom. Uz veliki trud našeg tima i konzultanata, dobrom smo pripremom uspjeli dobiti odluku o financiranju projekta od strane Europske unije te smo u kolovozu 2016. godine potpisali ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u iznosu od 10 milijuna kuna.

Vaša tvrtka je u turističkoj djelatnosti prisutna od 2007. Možete li nešto reći o njezinu osnutku i djelatnosti?

Tvrtku je 1996. godine osnovao moj otac Andro Tomasović, dipl. oec. hotelijerstva i ugostiteljstva, koji sa mnom čini upravu tvrtke. Sve važne odluke zajednički analiziramo i raspravimo kako bismo ispravno postupili prilikom njihova donošenja.

Tijekom 2006. godine započela je adaptacija i rekonstrukcija starog objekta hotela Plaža.  Obnovljeni hotel svoja je vrata prvi puta ponovno otvorio gostima 17. 4. 2007. godine. Nakon što se tijekom zimskih mjeseci 2011. godine pristupilo nadogradnji novih smještajnih kapaciteta i dodatnih hotelskih sadržaja, hotel je u novom obliku započeo s radom 27. 4. 2012. godine.

Naša je primarna djelatnost pružanje usluga smještaja te djelatnost usluživanja hrane i pića u našim restoranima.

Koliko trenutačno imate zaposlenih i koji je njihov profil?

Trenutačno se nalazimo u zimskom periodu poslovanja, s ukupno 40 zaposlenih radnika. Broj zaposlenih na temelju sati rada iznosi 49, dok bi završetkom izgradnje novog hotela broj zaposlenih na temelju spomenutog kriterija trebao biti 90.  Po strukturi zaposlenih prema spolu smo vrlo emancipirana tvrtka, u kojoj udio žena u ukupnom broju zaposlenih čini 73%. Prema starosnoj dobi smo po strukturi zaposlenih vrlo ‘mlada’ tvrtka, što pokazuje udio  zaposlenih do 40 godina starosti, koji je iznad 50%. Ujedno želimo naglasiti da svi zaposlenici dolaze s područja Omiša i bliže okolice te se trudimo surađivati i zapošljavati lokalno stanovništvo.

Također imamo vrlo dobar omjer administrativnog osoblja i osoblja koje je direktno angažirano na servisiranju gostiju hotela. U 2016. godini u ukupnom broju zaposlenih udio od 4,35% činilo je administrativno osoblje, dok ostatak od 95,65% zaposlenih čini osoblje angažirano na direktnom pružanju usluga gostima hotela.

Kolika je posjećenost domaćih, a koliko stranih turista? Iz koje zemlje imate najviše turista?

Godišnje ostvarimo oko 33.000 noćenja i 9200 dolazaka gostiju. Udio noćenja stranih turista iznosi u ukupnom broju noćenja iznosi 89%, a postotno gledano najviše noćenja ostvarujemo s gostima iz Njemačke (38%), Velike Britanije (33%)  te Hrvatske (9%).

Kolika je popunjenost i u kojoj mjeri se susrećete s problemom sezonalnosti? Na koji način produžujete sezonu?

Godišnje ostvarimo popunjenost smještajnih kapaciteta na razini od oko 51%, što je vrlo dobar rezultat za hotel na jadranskoj obali. U razdoblju od 1. svibnja do 20. listopada prosječna popunjenost smještajnih kapaciteta iznosi iznad 90%.

Produženje sezone svakako predstavlja naš cilj iz godine u godinu. Upravo smo se iz tog razloga prilikom nadogradnje hotela odlučili na izgradnju tri kongresne dvorane, kako bismo tijekom cijele godine uz ponudu smještaja bili u mogućnosti organizirati i razne seminare, predavanja i konferencije. Na taj način ostvarili smo ne samo veću popunjenost, već i duže zapošljavanje našeg sezonski zaposlenog osoblja, ali i podigli razinu zadovoljstva zaposlenih.

Dugogodišnji ste klijent Erste banke. Kako ste zadovoljni suradnjom s Erste bankom?

Od samog početka smo klijenti Erste banke u dijelu poslovnog i privatnog bankarstva te mogu reći da sam vrlo zadovoljan pristupom i suradnjom s djelatnicima u Erste banci. Trenutačno nas banka prati u svim investicijama te smatramo da je vrlo važno da naša tvrtka u svim razdobljima poslovanja ima provjerenu banku na svojoj strani. Naravno da u svakom poslu i tijekom svake suradnje dođe do raznih stajališta i pogleda na predmet, ali smo za sada uvijek korektno i na obostrano zadovoljstvo surađivali. Vrlo sam zadovoljan kako su naši zajednički sastanci pripremljeni te kako u kratkom vremenu raspravimo i dogovorimo sve detalje, kako u Corporate bankarstvu tako i u Privatnom bankarstvu.

Prema vašem mišljenju, postoji li u Hrvatskoj dovoljno stručnjaka s visokom razinom znanja i vještina iz turističke industrije?

Vjerujem da u Hrvatskoj postoji dovoljno stručnjaka koji se svojim znanjem i vještinama mogu mjeriti sa svjetskim stručnjacima u turističkoj industriji.  Velik je broj svjetskih stručnjaka došao upravljati najvećim hotelskim lancima koji posluju i u Hrvatskoj, ali je velika većina njih i odustala od toga. Mi još jednostavno nismo na razini poslovne kulture europskih zemalja. Kod nas i dalje nije normalna stvar da se računi plaćaju prije ili na dan dospijeća, što također utječe na otežano poslovanje u usporedbi s razvijenim konkurentskim zemljama. Mi smo poslovanje tvrtke prilagodili kulturi europskih zemalja te se svi računi plate do dospijeća računa, a većina i znatno prije. Problemi u turističkoj industriji ponavljaju se iz godine u godinu te, dok god politika ne bude imala sluha za prave turističke stručnjake, mislim da se situacija u poslovanju neće promijeniti. Turizam je jedina grana koja uspješno posluje u Hrvatskoj te zbog velikog turističkog multiplikatornog faktora smatram da je turizam jedna od najvažnijih grana u hrvatskoj ekonomiji.

Kako vidite razvoj turizma u Hrvatskoj u idućih pet godina?

Smatram da se u Hrvatskoj treba stimulirati razvoj hotelskog smještaja te „greenfield“ investicija u hotele. U Hrvatskoj broj kreveta u hotelima i sličnom smještaju čini 18,1% u ukupnom broju raspoloživih kreveta te tako godišnje hoteli i sličan smještaj ostvare 31% noćenja u ukupnom broju noćenja.

U konkurentskim zemljama broj kreveta u hotelima i sličnom smještaju čini, primjerice, u Italiji 46,21% uz ostvarenih 67,5% noćenja, Grčkoj 63,63% (77,2% noćenja), Španjolskoj 53,85% (73,1% noćenja) i Portugalu 59,61% (86,3% noćenja u ukupnom broju ostvarenih noćenja).

Zbog toga smatram da Hrvatskoj nedostaje kvalitetan hotelski smještaj kako bismo bili u razini europskog prosjeka. Mi smo država s najlošijim udjelom ostvarenih noćenja u hotelskom i sličnom smještaju u usporedbi s ukupnim ostvarenim noćenjima u cijeloj Europskoj uniji.  Nadam se da će se naš turizam razvijati u pravcu povećanja navedenog udjela. Kako bismo uspjeli povećati navedene udjele, trebamo stabilnu poreznu politiku koja će se prilagoditi uvjetima u konkurentskim državama Europske unije.

Kakvi su Vaši planovi za buduće projekte?

Završetkom projekta izgradnje novog hotela Plaža Duće planiramo u prve tri godine stabilizirati poslovanje novog hotela te dostići prepoznatljivost na tržištu pružajući visokokvalitetnu uslugu našim gostima. Također ćemo u narednom razdoblju razmišljati o ponovnom povećanju kapaciteta omiškog hotela Plaža izgradnjom otvorenog-zatvorenog bazena.